04. Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11147/5
Browse
Browsing 04. Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering by Language "tr"
Now showing 1 - 20 of 408
- Results Per Page
- Sort Options
Conference Object 10. Kuruluş Yıldönümünde Makina Teorisi Derneği(Makina Teorisi Derneği, 2021-05-31) Kiper, Gökhan; Söylemez, Eres; 03.10. Department of Mechanical Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of Technology31 Mayıs 2011’de Ankara’da kurulan Makine Teorisi Derneği (MakTeD) [1], Meksika’nın Guanajuato şehrinde gerçekleştirilen 13. Uluslararası Mekanizmalar ve Makina Teorisi Federasyonu (IFToMM) [2] Dünya Kongresi sırasında 22 Haziran 2011’de IFToMM üye kuruluşu olmuştur. IFToMM, 29 Eylül 1969’da Polonya’nın Zakopane şehrinde 2. Mekanizma ve Makine Teorisi Dünya Kongresi sırasında Prof. Ivan I. Artobolevski (SSCB) ve Prof. Erskine F.R. Crossley (ABD) öncülüğünde soğuk savaştan etkilenmeden Mekanizma ve Makina Bilimi (MMB) alanında uluslararası işbirliğini geliştirmek üzere kurulmuştur [3]. IFToMM’un ana hedefleri MMB alanlanında kuramsal, deneysel ve uygulamalı çalışmalarda araştırma ve geliştirmeyi desteklemek, MMB ya da ilgili alanlarda bilimsel ve mühendislik çalışmaları yürüten farklı ülkelerdeki kişi ve kuruluşların temaslarını yaygınlaştırmak ve gelişmekte olan ülkelere uzmanların seyahat desteği, özel kurslar düzenlenmesi ve diğer girişimlerle MMB çalışmalarını desteklemektir [4]. IFToMM camiası halen özellikle gelişmemiş ve gelişmekte olan ülkelerde MMB çalışmalarını destekleme misyonunu sürdürmektedir.Conference Object 13. Ulusal Yazılım Mühendisliği Sempozyumu(Izmir Institute of Technology, 2019) Ayav, Tolga; Tekir, Selma; Erten, Murat; 03.04. Department of Computer Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of TechnologyThe 13th National Software Engineering Symposium (UYMS) of Turkey was held Izmir Institute of Technology on 23-25 September 2019. There has been a great interest in this year’s symposium, as in previous years. UYMS is a platform which helps bring together the software industry and the academicians working in this area. It is being organized since 2003 and it plays an important role in shaping the future of the software industry in Turkey. We would like to thank all the participants whose contributions led to the successful realization of this symposium. We would also like to express our belief that these contributions will lead to a better and more productive efforts in the field of software engineering. Along with the main area of UYMS, in the thematic areas of Software Test Engineering, Software Engineering for Health, Software Modeling, and Graduate Theses, a total of 77 papers were accepted this year. At least three referees reviewed each paper and the papers were evaluated based on these reviews. We thank all the program committee members who served as referees.Conference Object 3-rrs Paralel Manipülatörün Dinamik Analizi(Makina Teorisi Derneği, 2017-07-05) Tetik, Halil; Kiper, Gökhan; 03.10. Department of Mechanical Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of TechnologyBu çalışmada, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Rasim Alizade Mekatronik Laboratuvarında bulunan, 3-RRS kinematik zincir yapısına sahip 3 serbestlik dereceli bir paralel manipülatörün dinamik analizi sunulmuştur. Öncelikle ters ve düz konum, hız ve ivme denklemleri verilmiş, ardından bu denklemler kullanılarak oluşturulan ters dinamik model denklemleri sunulmuştur. Ters dinamik analiz virtüel iş prensibi ve Lagrange yöntemleri kullanılarak yapılmıştır ve sonuçlar birbirleri ile karşılaştırılarak doğrulama yapılmıştır. Analitik formülasyonların sonuçları ayrıca SimMechanics® benzetimi oluşturularak doğrulanmış ve benzetim çıktıları sunulmuştur.Note Afet sonrası atıkların yönetimi hakkında değerlendirme(01. Izmir Institute of Technology, 2023) Küçüker, Mehmet Ali; Kaplangı, Berat Batuhan; 03.07. Department of Environmental Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of TechnologyÜlkemizde 6 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş’ın Pazarcık ve Elbistan ilçelerinde sırasıyla 7,7 ve 7,6 büyüklüklerinde depremler meydana gelmiştir. Bu depremleri peşi sıra binlerce artçı deprem gerçekleşmiştir [1]. Gerçekleşen afetin ülkemizde ve milletimizde derin yaralar açtığı acı bir gerçektir. Tüm bunların yanında, bu tip afetlerin maalesef çevre üzerinde de çok ciddi boyutlarda etkileri olmaktadır. Çevresel açıdan değerlendirilmesi gereken en önemli konularında birisi de deprem sonrasında oluşan atıkların yönetimidir. Bu çalışmada, afet sonrasında oluşan atıkların yönetiminin önemine dikkat çekilecektir.Article Ağır Ticari Araçlarda Kullanılan Bir Volanın Parametrik Optimizasyon Yöntemiyle Tasarımının İyileştirilmesi(2022) Sırmalılar, Mehmet Yalçın; Haktanır, Murat; Saklakoğlu, Nurşen; Eş, Caner; 03.10. Department of Mechanical Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of TechnologyOtomotiv endüstrisinde rekabetçi olabilmenin anahtarı ürün geliştirmenin ilk aşamalarında üretim maliyetini ve ürün performansını düşünerek daha iyi yapısal tasarımlar elde etmektir. Son yıllarda sonlu eleman analizindeki gelişmeler daha güvenli ve daha ucuz tasarımların oluşturulmasını sağlamış ve bu yeteneği kazanan firmalar önemli avantajlar elde etmiştir. Bu çalışmada Dönmez Debriyaj firmasında seri üretimi yapılan bir volanın malzeme maliyetini azaltmak üzere boyut optimizasyonu gerçekleştirilmiştir. Bilgisayar destekli sonlu elemanlar yöntemi ile volanın çalışma koşulları simüle edilmiş, parametrik optimizasyon yöntemi ile volan için istenen mekanik özellikleri sağlamanın yanı sıra maliyeti en düşük tutacak şekilde optimizasyon yapılmıştır. Bu çalışma sonunda volan ağırlığı 27,956 kg’dan 26,019 kg’a düşürülerek, toplam volan ağırlığından %6,93 azaltma sağlanmıştır ve ilgili volan, analizlerden elde edilen sonuçlar doğrultusunda talaşlı üretim ile revize edilerek üretilmiş ve araç testine tabi tutulmuştur. Bu test sonucunda hiçbir hasarla karşılaşılmamıştır.Conference Object Akifere Yağıştan Süzülme Miktarının Sondaj Verileri Kullanılarak Tahmin Edilmesi: Alaşehir (manisa) Havzası(TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası, 2018) Tonkul, Serhat; Baba, Alper; Şimşek, Celalettin; Tayfur, Gökmen; Durukan, Seda; Kumanlıoğlu, Ahmet; Demirkesen, Ali Can; 03.06. Department of Energy Systems Engineering; 02.03. Department of City and Regional Planning; 03.03. Department of Civil Engineering; 03. Faculty of Engineering; 02. Faculty of Architecture; 01. Izmir Institute of TechnologySon yıllarda iklim değişikliğine bağlı su kullanımının artması ve buna ek olarak aşırı nüfus artışı, yeraltısuyu kullanımını arttırmakta ve su kaynaklarını tehdit etmektedir. Su kaynaklarının sürdürülebilirliğinin sağlanması için barajlar ve yapay göller inşa edilmekte, ancak bu yapıların geniş yüzey alanlarında çok fazla buharlaşma görülmektedir. Dolayısı ile yeraltı suyunun, buharlaşma kayıplarının yaşanmadığı direkt yağış ile beslenen yapay beslenmesi önem kazanmaktadır. Yapay beslenme, havzalardaki suyu fazla buharlaşmadan korur ve su kaynaklarının potansiyelini artırıp, sürdürülebilirliğini sağlar. Bu çalışma kapsamında nümerik metotlar kullanılarak, Alaşehir (Manisa) havzasında alüvyon akiferin beslenmesinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Türkiye’nin batısında yer alan ve ülkenin %2’sini oluşturan Gediz Havzası, önemli bir yeraltı suyu potansiyelinin olduğu ve kullanıldığı alan konumundadır.Article Akıllı otopark sistemlerinde kullanılan araç tanıma teknolojileri üzerine bir inceleme(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, 2022) Doğaroğlu, Bora; Çalışkanelli, S. Pelin; 03.03. Department of Civil Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of TechnologyGünümüz şehir planlama ve yönetimi için trafik talebindeki artışın paralelinde otopark talebindeki artış acil çözüm bekleyen sorunlar arasında yer almaktadır. Özellikle otopark talebinin yüksek olduğu şehir merkezlerinde yeterli alan bulunmaması otopark altyapı tesislerinin inşasına olanak tanımamaktadır. Soruna yaygın çözüm olarak kullanılan yöntem mevcut kapasitenin etkin kullanımı ve talep yönetimidir. Akıllı ulaşım sistemleri özellikle Akıllı Otopark Sistemleri (AOS) özelinde düşünüldüğünde kapasitenin uygun kullanımı ve talep yönetimi için en güncel yöntem olarak tercih edilmektedir. AOS’un etkin uygulanabilmesi de etkin araç tanıma ve detektör teknolojilerine bağlıdır. Bu çalışmada AOS’un verimliliği için etken olan araç tanıma detektör sistemleri kategorize edilerek tanıtılmış ayrıca yaygın kullanılan detektör teknolojilerinin avantajları ve dezavantajları dikkate alınarak kıyaslamaları yapılmıştır. Sunulan sınıflandırmalar ile AOS tasarımı yapılırken kullanılacak etkin teknoloji seçimi konusunda yardımcı olmak amaçlanmıştır.Article Alaşehir Alt Havzasının (gediz Havzası, Batı Anadolu) Nem Değişimi Yöntemine Göre Yeraltısuyu Besleniminin Değerlendirilmesi(2021) Durukan, Seda; Şimşek, Celalettin; Tonkul, Serhat; Baba, Alper; Tayfur, Gökmen; 03.06. Department of Energy Systems Engineering; 03.03. Department of Civil Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of TechnologyGediz havzası Ege Bölgesinin en önemli havzalarından biridir. Çalışma alanı Gediz havzası içerisinde bulunan Alaşehir alt havzasıdır. Bu çalışma kapsamında Alaşehir alüvyon akifere çok sayıda araştırma kuyusu açılmış olup, araştırma kuyularında zemin karakterizasyonu belirlenmiş ve bazı kuyulara da zemin nem sensörleri konumlandırılarak yeraltısuyu beslenimi hesaplanmıştır. Doygun olmayan bölgedeki zeminlerde nem değişim yöntemi ile yağıştan sonra zemin nem değişimleri belirlenerek yağıştan beslenme miktarı tespit edilebilmektedir. Bu kapsamda alüvyon akifere 5 farklı noktada özel açılan kuyularda 5, 10 ve 15 m derinliklerde nem sensörleri vasıtası ile zemin nemi, sıcaklığı ve tuzluluğu ölçülmüştür. Çalışma alanında seçilen kuyularda zeminin suya doygun olmayan bölgesinde gerçekleştirilen hacimsel su içeriklerine göre mevsimsel değişiklikleri ortaya konulmuş ve yağıştan kaynaklanan beslenme miktarı belirlenmiştir. Elde edilen ölçümler sonucunda, çalışma alanındaki alüvyon akiferdeki yeraltısuyu beslenimi en az 40,81 ile en çok 77,12 mm olacak şekilde, ortalama olarak da 56,83 mm hesaplanmıştır. Ayrıca, ilk kez derin kuyular vasıtası ile yeraltısuyu besleniminde kullanılan zemin nem değişim yönteminin limitasyonları da bu çalışma kapsamında tartışılmıştır.Conference Object Alaşehir havzası SMA (Soil Moisture Accounting) hidrolojik modeli(TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası, 2018) Akdeğirmen, Özgün; Baba, Alper; Şimşek, Celalettin; Tayfur, Gökmen; Kumanlıoğlu, Ahmet; 03.03. Department of Civil Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of TechnologyHavza su yönetiminde dinamik hidrolojik koşullarına göre, gerçeğe yakın tahminlerde bulunmak ve bunu mümkün olan en az kaynak kullanımı ile gerçekleştirmek temel hedeflerden biridir. Bu noktada 115Y065 numaralı TÜBİTAK destekli Alaşehir Alt Havzası yeraltısuyu beslenim miktarlarının tespitini hedef alan proje çerçevesinde çalışma alanı için SMA algoritması uygulama çalışmaları yapılmıştır. Çalışmada ArcGIS ve HecHMS programlarından faydalanılmıştır. Havza alanı bölgedeki yeryüzü şekillerine göre değişen alt havzalara bölünmüş olup her bir alt havzanın kendi içerisinde havza parametreleri bakımından homojen bir yapıya sahip olduğu kabulü yapılmıştır. Çalışma alanının yüzey şekilleri dijital yükseklik modelinden ArcGIS programında elde edilip HecHMS havza simülasyon programına aktarılıp alt havza parametreleri (yüzeysel depolama, geçirimsiz alanlar, buharlaşma-terleme vb.) tanımlamıştır. Gelinen noktada girdi olarak verilen yağış değerinin sonucunda bölge içerisinde hali hazırda yer alan akım gözlem istasyonlarının tespit ettiği debilere dayanarak model kalibrasyonu yapılıp sonuçların tutarlılıkları araştırılmıştır.Conference Object Algıda gecikme ve kısa-ömürlü senkronizasyon temelli yeni bir hayali motor aktivite tanıma yaklaşımı(IEEE, 2023) Olcay, B. Orkan; Karaçalı, Bilge; 01.01. Units Affiliated to the Rectorate; 03.05. Department of Electrical and Electronics Engineering; 01. Izmir Institute of Technology; 03. Faculty of EngineeringThis study proposes a novel approach for investigating a brain-computer interface that considers the temporal organization of brain activity, explicitly accounting for perception latency. To this end, we aligned the onset of task periods with the concurrence of left parietal and parieto-occipital electrodes to obtain the timings of perception latencies. Then, activity-specific synchronization timings between channel pairs were calculated using the time-aligned task periods. The perception latency and activity-specific synchronization timings were subsequently used for feature extraction and classification. The proposed approach achieved significantly better performance when comparing the proposed approach with the method that did not account for the perception latencyConference Object Alüminyum Kapalı Hücreli Köpüklerin Toz Metalürjisi Yönetimi ile Üretilmesi(Pamukkale Üniversitesi, 2004) Güden, Mustafa; Kavi, Halit; Toksoy, Ahmet Kaan; 03.10. Department of Mechanical Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of TechnologySon şekle yakın Alüminyum kapalı hücreli yapılar, örneğin otomobil tampon ve kapıları, tabletlerin köpükleştirilmesi metodu olarak bilinen toz metalürjisi yöntemi ile hazırlanmaktadır. Metot tozların karıştırılması, sıcak preslenmesi ve elde edilen toz tabletlerin kullanılan alaşımın ergime sıcaklığının üstüne ısıtılması suretiyle köpükleştirilmesi süreçlerinden oluşmaktadır. Bu çalışmada, toz metalürjisi metodu ile kapalı hücreli alüminyum köpük metal üretim parametreleri ve üretim sonucu ortaya çıkan mikroyapılar, köpüğün yoğunluğuna bağlı mekanik özellikleri ile birlikte özetlenmektedir. Son olarak, alüminyum köpük metalin yuvarlak tüplerde dolgu malzemesi olarak kullanımına yönelik deneysel çalışmaların sonuçları otomobil ezilme kutularında kullanımına yönelik örnek olarak verilmiştir.Conference Object Alüminyum Köpük Dolu Alüminyum Tüplerin Ezilme Davranışları(Pamukkale Üniversitesi, 2004) Kavi, Halit; Yüksel, Sinan; Tanoğlu, Metin; Güden, Mustafa; 03.10. Department of Mechanical Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of TechnologySon yıllarda hafif alüminyum köpük dolu tüplerin çarpışma enerjisi sönümleme amaçlı kullanımı için artan bir ilgi vardır. Tekli veya iç içe geçmiş köpük dolu tüpler bu amaç doğrultusundaki bu uygulamalar için çalışılmasına rağmen altıgen ve kübik paketleme geometrileri henüz araştırılmamıştır. Bu çalışmanın nihai amacı tekli köpük dolu tüplerin enerji emme kapasitesini artıracak çoklu tüp geometrilerini belirlemektir. Dolgu malzemesi olarak kullanılan alüminyum köpük malzemeler toz metalürjisi yöntemi ile hazırlanmıştır. Köpük numuneler blok köpük malzemeden kesilerek hazırlanmıştır. Alüminyum köpük dolu tekli tüpler üzerinde basma testleri yapılmış ve sonuçlar ortalama ezilme kuvveti cinsinden değerlendirilmiştir.Conference Object Alüminyum Köpük Dolu Kompozit/alüminyum İkili Tüplerin Ezilme Davranışları(Pamukkale Üniversitesi, 2006-04) Yüksel, Sinan; Tanoğlu, Metin; Güden, Mustafa; 03.10. Department of Mechanical Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of TechnologyTüp sarma yöntemiyle hazırlanan ince duyarlı cam fiber takviyeli polyester kompozit/Alüminyum ikili tüplerin ezilme davranışları statik basma hızlarında (25 mm/dak) deneysel incelenmiştir. Tüplerde dolgu malzemesi olarak kullanılan Al köpüğün ezilme yük değerlerine ve deformasyon mekanizmalarına etkileri belirlenmiştir.Conference Object Alüminyum Oksit Uzun Fiber Destekli Mg Matris Kompozitlerin Statik ve Yüksek Hız Basma Davranışı(Pamukkale Üniversitesi, 2004) Akil, Övünç; Güden, Mustafa; Çiftçioğlu, Muhsin; Hall, Ian W.; Taşdemirci, Alper; 03.02. Department of Chemical Engineering; 03.10. Department of Mechanical Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of TechnologyBu çalışmada uzun alüminyum oksit (FP™) fiber destekli magnezyum matris kompozitlerin enine basma davranışının deformasyon hızına bağlı değişimi araştırılmıştır. Silindirik numuneler fiber doğrultusuna dik yönde değişik uzama oranlarında Split Hopkinson basınç çubuğu ve statik mekanik test cihazı kullanılarak test edilmiş uzama-gerilme ilişkileri incelenmiştir. Bunun yanında optik mikroskop ve SEM kullanılarak kırılma mekaniği belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma sonucunda malzemenin enine basma mukavemetinin deformasyon hızı ile arttığı tespit edilmiş olup mikro-yapı incelemesinde deformasyonun ikizlenme ve kayma ile gerçekleştiği belirlenmiştir.Conference Object Alüvyon Akifer için Özgül Debi Değeri ile Hidrolik İletkenliğin Tahmin Edilmesi: Alaşehir (manisa) Ovası Örnek Çalışması(TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası, 2018) Şimşek, Celalettin; Baba, Alper; Aksoy, Niyazi; Demirkıran, Zülfü; 03.03. Department of Civil Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of TechnologyAkiferlerin hidrolik iletkenliği, transmissibilitesi ve depolama katsayısı gibi hidrolik parametrelerinin pompaj kuyuları ile belirlenmesi oldukça zor ve pahalı bir işlemdir. Hidrolik iletkenliğin belirlenmesinde, debi, statik seviye, dinamik seviye ve etki yarıçapına ihtiyaç duyulmaktadır. Gözlem kuyuları olmadığı takdirde etki yarıçapı global rakamlarla ifade edilmektedir. Buna karşılık, statik su seviyesi, dinamik su seviye ve kuyu debisi kolaylıkla kuyu başında ölçülebilmektedir. Bu veriler ile kuyunun özgül debisi rahatlıkla hesaplanabilmektedir. Ülkemizde, binlerce su kuyusu alüvyon akiferde açılmaktadır. Kuyuların hidrolik parametreleri ise pompaj testlerinin uygulanamaması nedeni ile bilinmemektedir. Bu çalışma kapsamında ise hidrolik iletkenliğin bölgede aynı akiferden elde edilen özgül debi değerleri ile tahmin edilebilmesine gidilmiştir. Bu çalışma Alaşehir Ovası’nın en önemli yeraltı suyu akiferi olan alüvyon akiferde uygulanmıştır. Büyük miktarda çekilen yeraltısuyu çalışma alanında içme ve sulama amaçlı kullanılmaktadır. İnceleme alanında 120-150 m derinliğinde açılmış olan su kuyularından 5-30 L/s debi ile yeraltı suyu çekilebilmektedir. Açılan bu kuyularda çok az kullanılabilecek hidrolik parametre bulunmaktadır. Bu nedenle, kuyuların hidrolik parametrelerinin belirlenmesinde bilinen parametrelerden yola çıkarak bilinmeyeni tahmin eden yaklaşımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu verilerden yola çıkarak, çalışma alanında düzgün verisi olan ve alüvyonda açılmış kuyu özgül debi değerleri ile kuyunun hidrolik iletkenliğinin belirlenmesine çalışılmıştır.Conference Object Citation - WoS: 2Citation - Scopus: 2Ampirik Mod Ayrışımı ile Bilişsel Radar Bayes Hedef Takipçisine İşlerlik Kazandırılması(Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 2013) Güntürkün, Ulaş; 03.05. Department of Electrical and Electronics Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of TechnologyBilişsel radar alıcısının merkez ünitesi niteliğindeki Bayes Hedef Takipçisine (BHT) işlerlik kazandıran Ampirik Mod Ayrışımı (AMA) tekniğine dayalı bir metot sunulmuştur. Tüm Bayes temelli metotlarda olduğu gibi Bayes hedef takipçisinin performansı da ortam hakkında isabetli ön bilginin varlığına önemli ölçüde bağımlıdır. Bu nedenle, BHT’nin gereksinim duyduğu ön bilgiyi sağlamak üzere tasarlanan Radar Ortam Çözümcüsü (ROÇ), bilişsel radar için kritik bir öneme sahiptir. Bu çalışmada sunulan metot, AMA tekniğinin fraktal süreçler için gösterdiği istatistiksel özelliklere dayalı olup, genel ROÇ tasarımını tamamlar niteliktedir. Özel olarak, ham radar verisi, öncelikle AMA yöntemiyle içkin Mod Fonksiyonlarına (IMF) ayrılmıştır. Faz uyumlu bir radarla alınan ve fraktal Gauss niteli˘gine sahip deniz yankısının IMF enerji istatistiklerine dayalı bir “Sıfır Hipotezi” türetilmiştir. Ham radar verisi, bu hipotezin kabul veya reddine bağlı olarak gruplanan IMF’lerin kısmi bir bindirmesi olarak rafine edilmiştir. Böylelikle hedef içeren duruma yönelik olabilirlik fonksiyonu, yalnızca deniz yankısı içeren olabilirlik fonksiyonundan istatistiksel ölçülerle çok daha ayırt edilebilir bir hale getirilmiştir. Sonuç olarak, ortamdan alınan ölçümler BHT’nin kullanımına uygun bir forma dönüştürülmüştür. Metodun performansı, canlı kaydedilmiş McMaster IPIX veri tabanı kullanılarak görsel olarak sergilenmiş ve Kullback–Leibler uzaklığıyla nicelenmiştir.Article Citation - WoS: 1Citation - Scopus: 2Ampirik Yöntemlerle Gediz Nehri için Askıda Katı Madde Yükü Tahmini(Turkish Chamber of Civil Engineers, 2011-04) Ülke, Aslı; Özkul, Sevinç; Tayfur, Gökmen; 03.03. Department of Civil Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of TechnologyIt is essential to predict suspended sediment load for understanding river morphology, design of dams, water supply problems, management of reservoirs and determination of pollution levels in rivers. The suspended sediment load can be determined by means of several methods such as direct measurements at the sediment gauging stations, sediment rating curve, son modeling methods, and empirical methods which are based on experimental works. The objective of this study is first to determine the best empirical method for Gediz river and then to improve the determined method by genetic algorithm (GA). It is seen that the GA improved Brooks method can be used for Gediz River Basin. In addition, this method was compared with other soft computing (ANN, ANFIS) methods and its performance is found to be as good as them.Conference Object Ampute Elektromiyografi Sinyallerinin Evrişimli Sinir Ağları Kullanılarak Sınıflandırılması(IEEE, 2020) Onay, Fatih; Mert, Ahmet; 03.05. Department of Electrical and Electronics Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of TechnologyThe classification of EMG signals for the amputees is important to develop a powered-prosthetic that is capable of replacing with lost limbs. The EMG signals collected from residual limbs reduce the classification accuracy due to muscle movements that cannot be realized properly. In this study, classification performance is aimed to be increased by combining CNN with root mean square (RMS) and waveform length (WL) that are used in analysis of EMG signals successfully. The features such as RMS and WL extracted from EMG signals for the classification of six hand movements at the low, medium, and high force levels were applied to CNN input, and classification results were compared with nearest neighbour and linear discriminant analysis.Conference Object Citation - Scopus: 3Android Uygulaması Testi için İdeal Test Ön Çalışması(CEUR Workshop Proceedings, 2018) Mercan, Gizem; Akgündüz, Evrim; Kılınççeker, Onur; Challenger, Moharram; Belli, Fevzi; 03.04. Department of Computer Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of TechnologyThis paper proposes a hybrid method combining well-known holistic test and mutation testing in software testing for Graphical User Interface (GUI) testing of an android application. Moreover, this hybrid method satisfies requirements of ideal testing that is well known and important in software testing. Presence and absence of GUI based faults are tested within this work experimentally and comparatively in the scale of given or constructed model. First step of the method is modeling the given GUI of android application by Finite State Machine (FSM) and then converting this FSM to Regular Expression (RE). Then, test sequences are generated from a context table that is obtained analysis of the RE model. This process defines first part of the Holistic Testing namely positive testing. In second part called negative testing, the test sequence generation procedure is applied mutants of the FSM obtained after applying selected mutation operators. The generated test sequences from original and mutant models are executed on mutant and original android applications respectively. Test sequences are filtered by using pre-defined selection criteria for both positive and negative testing to achieve ideal test suites that are satisfying requirements of the ideal testing.Research Project Anot Destekli Katı Oksit Yakıt Hücrelerinde (koyh) Elektrolit Tabakası Yoğunluğunun Artırılması(2018) Sındıraç, Can; Büyükaksoy, Aligül; Akkurt, Sedat; 03.09. Department of Materials Science and Engineering; 03. Faculty of Engineering; 01. Izmir Institute of TechnologyGadolinyum katkılı Seryum (CGO), İtriya ile stabilize edilmiş zirkonya (YSZ) yerine, Orta Sıcaklık Katı Oksit Yakıt Hücrelerinde (OS-KOYH) elektrolit malzemesi olarak yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Ancak, CGO'nun tamamen gaz geçirmez bir tabaka olması için gereken % 95'in üzerinde göreceli yoğunluğa ulaşması 1400oC'nin üzerinde bir sinterleme sıcaklığını gerektirmektedir. Anot destekli KOYH tasarımlarında sıklıkla kullanılan birlikte sinterleme yönteminde anot ve elektrolit birlikte sinterlenir. Yüksek sinterleme sıcaklığı yanında tozların yüzey alanları, tane boyutları ve erime sıcaklığı farklılıkları birlikte-sinterleme (co-sintering) yöntemini zorlaştırır. Bu nedenle CGO'nun sinterleme sıcaklığının azaltılması gerekmektedir. Bu projede, CGO?nun 1400oC sıcaklığın altında sinterlenebilmesi için iki aşamalı bir yöntem önerilmektedir: Birinci aşamada düşük sıcaklıkta (800-1000oC) önceden sinterlenmiş gözenekli CGO gövdesine CGO ve Fe içeren çözeltilerin infiltre edilmesi; ikinci aşamada ise bu numunelerin 1000-1200oC aralığında sinterlenmesiyle yüksek yoğunlaşmaya ulaşılması hedeflenmiştir. Bu işlem sayesinde, sırasıyla CGO infiltre edilen numunelerde 1200oC?de %95,5 ve demir infiltre edilenlerde ise 1100oC?de %97,7 yoğunluğa başarıyla ulaşılmıştır. Böylece infiltre edilen çözeltiler bu gözenekleri homojen olarak başarıyla doldurmuşlardır. Bu durum SEM ve EDS analizleri ile de teyit edilmiştir. CGO infiltre edilen örnekler incelendiğinde, hem infiltre edilen çözeltinin konsantrasyonunun artması hem de infiltasyonun döngü sayısının artışının yoğunluğu arttırdığı gözlenmiştir. Projede amaçlanan 95% yoğunluğa CGO infiltre edildikten sonra 1200oC?de sinterlenen örnekte, kayda değer bir tane büyümesi olmadan ulaşılmıştır. Öte yandan, demir infiltrasyonu yoğunlaşmayı hızlandırmada daha verimli olup, %97,7 yoğunluğa 1100oC?de sinterlenme ile ulaşılmıştır. Bununla birlikte, sinterleme sıcaklığının 1200oC'ye yükseltilmesi, tane boyutu büyümesine ve yeni bir bileşiğin oluşmasına yol açmaktadır. Ayrıca, sonuçlar Fe ilavesi için optimum bir seviye olduğunu ve bu sınırdan daha fazla yükleme yapmanın göreceli yoğunluk üzerinde negatif bir etkiye neden olduğu gözlenmiştir. Son olarak, hem CGO hem de Fe ile infiltre edilen numunelerin iyonik iletkenlik değerleri, hemen hemen aynı yoğunluğa sahip 1400oC'de sinterlenmiş, infiltre edilmemiş CGO örneğiyle benzer sonuçlar göstermektedir. Bu da yeni yöntemin elektriksel özelliklerde beklenen değerleri sağladığını gösterilmiştir.