05. İdari Birimler / Administrative Affairs
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11147/18
Browse
Browsing 05. İdari Birimler / Administrative Affairs by Scopus Q "N/A"
Now showing 1 - 20 of 175
- Results Per Page
- Sort Options
report.listelement.badge 2023'e Doğru Türkiye'de Üniversite Kütüphaneleri: Mevcut Durum, Sorunlar, Standartlar ve Çözüm Önerileri(2015-05-26) Akbaytürk Çanak, Tuba; Gürdal, Gültekin; Çelik, Sönmez; Çetinkaya, İsmail; Çukadar, Sami; Güneş, Güssün; Holt, İlkay; Kaya, Ebru; Kaygusuz, Ayhan; Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyÇağın gereklerine uygun ve dünya ile rekabet edebilir bir eğitim, öğretim ve araştırma altyapısı için üniversitelerin en azından kendi alanlarında üretilen bilgiye erişebilecek ve bu bilgiyi 7/24 kullanıcılarının hizmetine sunabilecek altyapıya sahip olmaları gerekir. Bu altyapıdan yoksun bir üniversitede dünyanın bilgi ve deneyiminden yeterince yararlanılamadığı ve hatta daha önce üretilmiş bilgi ve deneyimleri tekrar üretmek üzere gereksiz yere zaman ve para harcandığı ileri sürülebilir. Oysa dünyadaki söz sahibi üniversitelere bakıldığında, bu üniversitelerin kütüphanelerine ciddi yatırımlar yaptıkları ve bu yatırımların sürdürülebilir olması için gerekli önlemleri aldıkları görülür. Örnek vermek gerekirse; Avustralya ve Yeni Zelanda üniversite kütüphanelerinin kurum başına ortalama yayın alım bütçesi 9.386.523 dolar, en düşük yayın alım bütçesi ise 5.196.342 dolardır. American Research Library (ARL) üyesi olan Amerika ve Kanada üniversitelerinde kurum başına ortalama yayın alım bütçesi 10.388.129 dolar, en düşük yayın alım bütçesi ise 3.823.732 dolardır. Kütüphane çalışanları açısından bakıldığında Avustralya ve Yeni Zelanda üniversite kütüphanelerindeki en az personel sayısı 53, Amerika ve Kanada üniversitelerindeki en az personel sayısı ise 117’dir.Presentation 3. Kuşak Üniversiteler, Kütüphaneleri ve Kütüphanecileri(Özyeğin Üniversitesi, 2012-05-08) Gürdal, Gültekin; Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyArtık hem bilgiyi üreten hem de ürettiği bilgiyi ticarileştirebilen, ondan değer üretebilen üniversiteler lider üniversiteler olarak ön plana çıkmaktadırlar. Küreselleşmenin üniversitelerin dışında olması beklenemezdi ve gelip kapılarına dayandı. Artık üniversiteler arasında üç aşamalı küresel bir rekabet başladı: en iyi öğrenciler için rekabet, en iyi akademisyenler için rekabet, en iyi araştırma sözleşmeleri için rekabet. Bilgiden değer üretmek ve açık inovasyon çok önemli bir hal aldı. Bu yeni kuşak üniversitelerin kütüphanelerinin de kendini yenilemesi ve bu kuşağın ihtiyaçlarını karşılayabilmek için yeni hizmetler üretmesi, yeni niteliklere sahip bilgi profesyonellerine sahip olması kaçınılmazdır. Artık teknoloji kullanımını üst seviyede bilen, elektronik kaynakların seçim sürecinden lisanslamasına kadar olan süreçleri takip edebilen, özellikle yüksek lisans/doktora seviyesindeki araştırmacıların kariyerlerinin başarılı bir şekilde gelişmesine yardımcı olabilen, yeni yayıncılık ve akademik araştırmalar ekosistemine hakim bilgi profesyonelleri gerekmektedir. Bu sunumda yeni kuşak üniversiteler hakkında bilgi verilecek, ayrıca bu yeni kuşak üniversitelerin kütüphaneleri ve bu kütüphanelerde çalışacak bilgi profesyonelleri konusuna bir giriş yapılacaktır. Sunumun devamında katılımcıların görüşleri alınarak ülkemiz özelinde neler yapılabileceği konusu irdelenecektir.Presentation Ab 2022 Açılış Konuşması(01. Izmir Institute of Technology, 2022-10-20) Gürdal, Gültekin; Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of Technology2011 yılından bu yana düzenli olarak gerçekleştirilen Açık Erişim ve Açık Bilim Konferansı 2022 yılında Uluslararası Açık Erişim Haftası ana teması olan “İklim Adaleti için Açıklık” teması ile İstinye Üniversitesi ev sahipliğinde İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü (İYTE), TÜBİTAK ve Hacettepe Üniversitesi işbirliği ile 20 Ekim 2022 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma Ulusal Açık Bilim Konferansı kapsamında gerçekleştirilen Açılış Konuşması için hazırlanan videodur.Conference Object Achieving Open Science Through Openaire(2019-09-05) Gürdal, Gültekin; Gürdal, Gültekin; Holt, İlkay; Kafalı Can, Gönül; Kafalı Can, Gönül; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyThe Open Access movement in Turkey began mainly with the activities of ANKOS (The Anatolian University Libraries Consortium) Open Access and Institutional Repositories (OAIR) Working Group in 2006. With the participation of IZTECH (Izmir Institute of Technology) in OpenairePlus project in 2011, OpenAIRE 2020 project in 2015 and OpenAIRE Advance project in 2018, Open Access and Open Science practices gained tremendous momentum in the country. This poster will provide information about series of developments in Open Access and Open Science both at policy and infrastructure level in Turkey since 2011 as a result of participation in OpenAIRE projects. Turkey is the one of the largest higher education landscape with the 206 universities in Europe. The 129 of these universities are financed publicly, and the rest are the private, foundation universities. Therefore, it is important to be aligned with Europe and beyond in the Open Science movement. Before the participation of OpenAIREPlus project in 2011, the number of institutional repositories were very few and there were no Open Access or Open Science policy in place. In 2010, the number of institutional repositories in DOAR from Turkey was only 11 but by August 2019 this number is 111. Advocacy and negotiations with TUBITAK-ULAKBIM (The Scientific and Technological Research Council of Turkey - Turkish Academic Network and Information Center) resulted in the establishment of National Harvesting System called “Turkey Academic Archive”. In this portal, there are 857.078 records from 94 institutions by August 2019. TUBITAK-ULAKBIM DergiPark which is an open journal publishing system now includes 2.008 journals by August 2019 and is also one of the biggest OpenAIRE data provider. OpenAIRE strengthened the Turkish community to achieve these through its recommendations, knowledge sharing, and good practices within the network as well as its training activities. OpenAIRE helps building the future of open science.Presentation Açık Bilim(2024) Gürdal, Gültekin; Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of Technology22-23 Şubat 2024 tarihinde İstanbul Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirilen Akademik Bilişim Konferansı'nda yapılan sunumdur.Presentation Açık Bilim ve Çocuk Sağlığı(2024) Gürdal, Gültekin; Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyPresentation Açık Bilim Yolunda(Izmir Institute of Technology, 2019-04-01) Gürdal, Gültekin; Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyANKOSLink2019 Konferansı'nda yapılan "Açık Bilim ve OpenAIRE Advance" konulu sunumdur.Presentation Açık Bilim’de Neler Oluyor ve Kurumsal Altyapılar(2023-06-03) Gürdal, Gültekin; Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyANKOS Derneği tarafından 03 Haziran 2023 Cumartesi günü İstanbul Marma Otel'de "Akademik Kütüphanelerin Geleceği" temasıyla gerçekleştirilen çalıştayda yapılan sunumu içerir.Presentation Açık Bilim'e Genel Bakış(2023) Gürdal, Gültekin; Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyERASMUS+ Programı kapsamında İYTE Kütüphanesinin proje ortaklığı yaptığı DIRNA Projesinin 15-17 Kasım 2023 tarihleri arasında İzmir'de gerçekleştirdiği ve Azerbaycan’daki 8 farklı kurumdan gelen 16 kişilik heyeti proje kapsamında kütüphanede ağırladığı ve yapılan uygulamalar konusunda proje paydaşlarını bilgilendirdiği toplantıda gerçekleştirilen sunumdur.Presentation Açık Bilim, Açık Erişim ve Araştırma Etkisi(2023-01-23) Gürdal, Gültekin; Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyBaşkent Üniversitesi tarafından 23 Ocak 2023 tarihinde düzenlenen Açık Bilim - Açık Erişim Çevrimiçi Çalıştayı kapsamında yapılan sunumdur.Presentation Açık Bilim: Neler Oluyor? Openaıre, Türkiye, İyte(Izmir Institute of Technology, 2019-04-11) Gürdal, Gültekin; Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of Technology11 Nisan 2019 tarihinde İYTE evsahipliğinde gerçekleştirilen "Açık Bilim Yolunda: Bilimi Özgür Bırak Semineri" sırasında gerçekleştirilen sunumdur.Presentation Açık Bilimsel Bilgi Dünyası(ANKOS, 2013-04-27) Gürdal, Gültekin; Gürdal, Gültekin; Holt, İlkay; Bulut, Burcu; Türkfidanı, Ata; Çelik, Sönmez; Kutlutürk, Levent; 07. Library; 01. Izmir Institute of Technology25-27 Nisan 2013 tarihinde Antalya Maritim Kongre Merkezi'nde gerçekleştirilen ANKOSLink 2013 konferansında ANKOS Açık Erişim ve Kurumsal Arşivler Grubunun yapmışolduğu sunumun görselleridir. Sunumda, açık erişim, kurumsal arşivler ile AEKA grubunun faaliyetleri anlatılmıştır.Conference Object Açık Erişim Bilgi Kaynaklarının Seçimi ve Sunumu(ULAKBİM, 2014) Bulut, Burcu; Kafalı Can, Gönül; Can, Gönül Kafalı; Türkfidanı, Ata; 07. Library; 01. Izmir Institute of Technology20-21 Ekim 2014 tarihlerinde Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nda gerçekleştirilen "3. Ulusal Açık Erişim Çalıştayı" sırasında gerçekleştirilen sunumdur.Conference Object Açık Erişim ve Dspace Kurumsal Arşiv Yazılımı(Akdeniz Üniversitesi, 2013-01-24) Çelik, Sönmez; Gürdal, Gültekin; Kutlutürk, Levent; Türkfidanı, Ata; Keten, Burcu; Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyThe Open Access movement is a social movement in academia, dedicated to the principle of open access - to information - sharing for the common good and is being supported by many scientists, publishers, and researchers in the world, today. The software that is used to operate the institutional archive systems which are the basis of the Open Access, are divided into two forms of some free open source software and paid package programs which were developed by some corporates. DSpace, whose first version was presented to use in 2002, is an open source archive software which was developed with the co-operation of Massachusetts Institute of Technology and Hewlett Packard and is being used by more than 1.360 institutions all over the world as of November, 2012. The aim of this study is to highlight the features of the DSpace institutional archive software and its contributions to the open access initiatives by emphasizing the open access and institutional archive.Article Açık Erişim ve Yayıncılık Değerlendirme Kriterleri(Türk Kütüphaneciler Derneği, 2016-12) Olijhoek, Tom; Gürdal, Gültekin; Mitchell, Dominic; Bjørnshauge, Lars; Gürdal, Gültekin; Balaban, Burcu; 07. Library; 01. Izmir Institute of Technology; Holt, İlkayBu makale DOAJ’ın tarihsel gelişimi ve bugünkü durumuna ilişkin genel bir değerlendirme sunmaktadır. Makalede DOAJ tarihine kısaca değinildikten sonra DOAJ’ın açık erişim, fikri mülkiyet hakları ve kuşku uyandıran yayıncılarla ilgili politikaları detaylı biçimde anlatılmaktadır. Makalenin büyük bir kısmını, DOAJ’ın açık erişim dergi değerlendirme sürecinde yeni belirlenen değerlendirme kriterlerinin nasıl kullanıldığına ilişkin açıklamalar ve DOAJ Seal’ı nitelendirmek için seçilen yedi yeni değerlendirme kriterinin arkasında yatan gerekçeler oluşturmaktadır. Son bölüm, DOAJ’ın yakında akademisyen ve yayıncılara sunacağı veri tabanı arama ve üst veri yükleme ile ilgili genişletilmiş seçeneklere ayrılmıştır. Sonuç, daha güçlü bir platform ve daha istikrarlı bir veri tabanı sunan, yükleme ve üst verinin derlenebilmesi için gelişmiş hizmetlere izin veren yenilenmiş bir DOAJ’dır.Conference Object Açık Erişim-açık Veri Türkiye ve Ab Mevcut Durum(2015-02-16) Gürdal, Gültekin; Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of Technologyİçerik: Türkiye’de Açık Erişim Anahtar Oyuncular -- Yükseköğretim Akademik Arşiv Projesi (YAAP) -- Açık Erişim Sistemi Mevcut Durum -- TÜBİTAK ULAKBİM DergiPark Projesi -- OpenDOAR -- ROARMAP -- OpenAIRE -- OpenAIRE2020 Genel BakışConference Object Açık Erişimin Ötesinde Açık Bilim ve Openaıre(2018-10-25) Gürdal, Gültekin; Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyOpenAIRE Advance ve Creative Commons (CC) Türkiye tarafından gerçekleştirilecek “Açık Bilim, Açık Erişim ve Creative Commons” başlıklı ortak web semineri kapsamında yapılan sunumdur.Article Açık Veri – Açık Erişim: Dünya ve Türkiye(Türkiye Bilişim Derneği, 2014-10) Gürdal, Gültekin; Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyBilgiye erişimin önündeki engellerin kaldırılması; gerek üretilen bilginin niteliğinin yükselmesine, gerekse yüksek katma değerli ürünler ve hizmetlerle toplumun hızlı biçimde gelişip kalkınmasına imkân sağlayacaktır. Bu nedenledir ki gelişmiş toplumlar kamu kaynaklarıyla, yani vatandaşın vergileri ile desteklenen bilimsel yayınlara ve araştırma verilerine herkesin ücretsiz olarak erişebilmesi için yasal düzenlemeler yapmakta ve bu konuda çok önemli teşvikler uygulamaktadırlar. Açık veri; telif hakları, patent veya diğer kontrol mekanizmalarının kısıtlamaları olmaksızın, belirli bir verinin, herkes tarafından istedikleri gibi kullanma ve yayınlayabilmeleri için ücretsiz ulaşılabilir olması fikridir. İsteyen herkes tarafından ücretsiz olarak erişilebilen, tekrar kullanılabilen ve paylaşılabilen araştırma veya gözlem sonuçları açık veri olarak tanımlanmaktadır. Açık veri inovasyonu teşvik etmekte, etkinliği arttırmakta ve ekonomik kalkınmayı teşvik etmektedir.Article Ai-Assisted Survival Prediction in Colorectal Cancer: a Clinical Decision Support Tool(dergipark, 2021) Leblebici, Asım; Leblebici, Asım; Mısırlıoğlu, Hüseyin Koray; Koçal, Gizem Çalıbaşı; Ellidokuz, Hülya; Başpınar, Yasemin; 01.01. Units Affiliated to the Rectorate; 01. Izmir Institute of TechnologyPurpose: Colorectal cancer (CRC) is a leading cause of cancer-related mortality worldwide. Accurate survival prediction is crucial for advanced-stage patients to optimize treatment strategies and improve clinical outcomes. This study aimed to develop an artificial intelligence-assisted clinical decision support system (CDSS) for survival prediction in CRC patients using clinical and genomic data from the Cancer Genome Atlas Colon Adenocarcinoma Collection (TCGA-COAD) dataset. Methods: Machine learning algorithms, including C4.5 Decision Tree, Support Vector Machines (SVM), Random Forest, and Naive Bayes, were employed to create survival prediction models. Clinical parameters and genomic data from key pathways, such as glycolysis/gluconeogenesis and mTORC1, were integrated into the models. The models were evaluated based on accuracy and performance. Results: The Random Forest algorithm achieved the highest accuracy (82.3%) when only clinical parameters were used. When clinical data were combined with gene expression data, the model’s accuracy increased further. The resulting models were incorporated into a user-friendly web interface, SurvCOCA, for clinical use. Conclusions: This study demonstrates the potential of AI-based tools to improve prognosis predictions in CRC patients. Further research is needed, with larger datasets and additional machine learning algorithms, to enhance clinical decision-making and optimize treatment strategies.Article Akademide sürdürülebilirlik söyleminin tezahürleri(Ankara Üniversitesi, 2021) Uştuk, Ozan; Uştuk, Ozan; Özcan Gönülal, Yasemin; Özcan Gönülal, Yasemin; 01.01. Units Affiliated to the Rectorate; 01. Izmir Institute of TechnologySustainability is a complex term, which is often used interchangeably with sustainable development. We observed that sustainability is on the agenda of universities and local governments in Turkey, and frequently included in scientic projects as a keyword. Despite the growing popularity of the concept of sustainability in Turkish academia, there is no detailed examination on how it is understood by academics and how this reects on their scientic outputs. Since the notion of sustainability is instrumentalised by discourses such as development, progress and modernism, on which capitalism nourishes, it also requires thinking about how closely it intertwined with capitalism. The reection of the positivist paradigm on the academic discourses, which is the basis of contemporary techno-scientic-economic discourse, requires critical scrutiny on sustainability as a concept and a practice. For Turkey, this kind of critical inquiry is lacking in the literature. Therefore, we examined the perceptions of the academicians towards the concept of sustainability and how they relate to the practical and theoretical contradictions that this concept has through critical discourse analysis. Thus, we focused on how the sustainable development discourse circulates in academia and reconstructed in local circles. We believe that academics who claim to work on 'sustainability' need to critically engage the questions of what we produce, what we empower, and in what direction we are moving in a critical manner. In this context, we questioned whether the sustainability discourses cause the reproduction of development ideology through works of academics who believe that they work for a better future.