The design and optimization of multiscale hybrid nanocomposite structures for vibration and buckling behavior

dc.contributor.advisor Artem, Hatice Seçil
dc.contributor.advisor Aydın, Levent
dc.contributor.author Ayakdaş, Ozan
dc.contributor.other 03.10. Department of Mechanical Engineering
dc.contributor.other 03. Faculty of Engineering
dc.contributor.other 01. Izmir Institute of Technology
dc.date.accessioned 2025-02-25T19:59:54Z
dc.date.available 2025-02-25T19:59:54Z
dc.date.issued 2024
dc.description Thesis (Doctoral)--İzmir Institute of Technology, Mechanical Engineering, Izmir, 2024 en_US
dc.description Includes bibliographical references (leaves. 180-205). en_US
dc.description Text in English; Abstract: Turkish and English en_US
dc.description.abstract Bu tezde, otomotiv, havacılık ve uzay sanayi gibi endüstrilerde yaygın olan geleneksel sentetik karbon ve cam elyaf takviyeli kompozit yapılara alternatif olarak çok fazlı hibrit doğal fiber takviyeli nanokompozit yapılar sunulmaktadır. Alternatif tasarımların kritik burkulma yükünü, doğal frekansını ve yapısal güvenlik faktörünü maksimize etmek için Differential Evolution, Simulated Annealing, ve Nelder-Mead stokastik optimizasyon yöntemleri kullanılmıştır. Fiber hacim oranı, fiber oryantasyon açısı ve her tabakadaki Karbon Nanotüplerin (CNT) veya Grafen Plaketlerin (GPL) hacim içeriği eş zamanlı olarak tasarım değişkenleri olarak kullanılmıştır. CNT veya GPL ile güçlendirilmiş matrislerin etkili malzeme özellikleri, nanodolgu maddelerinin kümelenme etkileri göz önünde bulundurularak Modifiye Halpin-Tsai denklemleri ve karışım kuralı kullanılarak hesaplanmıştır. Çok fazlı ara hibrit fiber tabakalı nanokompozit yapıların vibrasyon, burkulma ve hasar analizleri, hem analitik yöntemler (Navier çözümü ile Birinci Derece Kayma Deformasyon Teorisi (FSDT) ve Klasik Laminasyon Teorisi (CLT)) hem de Sonlu Elemanlar Metodu (FEM) kullanılarak yapılmıştır. Maksimum mekanik özellik ve minimum ağırlık ve maliyet için çok amaçlı optimizasyon problemleri, geleneksel kompozit yapılara çevre dostu, hafif ve düşük maliyetli alternatifler önerebilmek amacıyla Ceza Fonksiyonu yaklaşımı kullanılarak stratejik bir şekilde gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, otomotiv endüstrisinde potansiyel gelecekteki uygulamalar için optimum nanokompozit tahrik mili tasarımları, kalınlık boyunca kümelenme etkileri dahil olmak üzere eşit olmayan şekilde dağılmış fiber ve CNT dağılımına sahip hibrit Karbon/Keten/CNT takviyeli yapılarla önerilmiştir. Genel sonuçlar, doğal fiberlerin GPL veya CNT ile optimize edilmesinin, mühendislik yapılarında sadece çevresel sürdürülebilirlik açısından değil, aynı zamanda ağırlık, maliyet, frekans ve burkulma özelliklerine dayalı kompozit malzeme tasarımının performansı açısından da avantajlar sağladığını göstermiştir.
dc.description.abstract This thesis presents multiscale hybrid natural fiber-reinforced nanocomposite structures as viable alternatives to the traditional synthetic carbon and glass fiber composites commonly used in industries like automotive, aviation, and aerospace. These alternatives were created using stochastic optimization methods—Differential Evolution, Simulated Annealing, and Nelder-Mead algorithms—to optimize critical buckling load, fundamental frequency, and factor of safety, while reducing weight and cost. A broad range of design variables were employed, including fiber volume fraction, stacking sequences, and the volume content of Carbon Nanotubes (CNTs) or Graphene Platelets (GPLs) in each layer. The effective material properties of matrices reinforced with CNTs or GPLs were determined using the Modified Halpin-Tsai equations and the rule of mixtures, accounting for the agglomeration effects of the nanofillers. Vibration, buckling, and failure analyses of multiphase hybrid fiber-reinforced nanocomposite structures were performed using both analytical methods (Navier's solution with First-order Shear Deformation Theory (FSDT) and Classical Laminated Theory (CLT)) and the Finite Element Method (FEM). A multi-objective optimization problem was strategically executed using the Penalty Function approach to propose optimal eco-friendly, lightweight, and cost-effective alternatives to conventional composite materials, aiming for maximum mechanical response with minimal weight and cost. Additionally, optimal nanocomposite driveshaft designs were proposed for future automotive applications, featuring hybrid Carbon/Flax/CNT structures with non-uniform fiber and CNT distribution, accounting for agglomeration effects. The results indicated that optimizing natural fibers with GPLs or CNTs in engineering structures offers substantial benefits, enhancing both environmental sustainability and composite material performance in terms of weight, cost, frequency, and buckling properties. en_US
dc.format.extent xvii, 206 leaves en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11147/15360
dc.language.iso en
dc.publisher 01. Izmir Institute of Technology
dc.subject Nanocomposites (Materials) en_US
dc.subject Fibrous composites en_US
dc.subject Structural optimization en_US
dc.subject Mechanical Engineering en_US
dc.subject Free vibration analysis en_US
dc.subject Laminated composite plates en_US
dc.subject Plates (Engineering) en_US
dc.subject Laminated materials en_US
dc.title The design and optimization of multiscale hybrid nanocomposite structures for vibration and buckling behavior en_US
dc.title.alternative Çok ölçekli hibrit nanokompozit yapıların titreşim ve burkulma davranışları için tasarımı ve optimizasyonu en_US
dc.type Doctoral Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0003-1837-3406
gdc.author.id 0000-0003-1837-3406 en_US
gdc.author.institutional Artem, Hatice Seçil
gdc.description.department Thesis (Doctoral)--İzmir Institute of Technology, Mechanical Engineering en_US
gdc.description.endpage 223
gdc.identifier.yoktezid 910359
relation.isAuthorOfPublication da3a2833-28ca-41db-8767-7dfdfbc392c3
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery da3a2833-28ca-41db-8767-7dfdfbc392c3
relation.isOrgUnitOfPublication 9af2b05f-28ac-4022-8abe-a4dfe192da5e
relation.isOrgUnitOfPublication 9af2b05f-28ac-4004-8abe-a4dfe192da5e
relation.isOrgUnitOfPublication 9af2b05f-28ac-4003-8abe-a4dfe192da5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 9af2b05f-28ac-4022-8abe-a4dfe192da5e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
15360.pdf
Size:
7.33 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Doctoral Thesis