Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11147/10253
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuvarcı, Yavuz-
dc.contributor.authorAlver, Yalçın-
dc.date.accessioned2021-01-24T18:33:18Z-
dc.date.available2021-01-24T18:33:18Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1300-7319-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14744/planlama.2018.06025-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11147/10253-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/339791-
dc.description.abstractHer ne kadar kuramda ulaşım planlama ile arazi kullanım (nazım imar) planlama rutinlerinin birbirleriyle eşgüdüm ve uyum içinde hareket etmeleri gerektiği belirtilse de pratikte bunun pek gerçekleşemediği görülmüştür. Bu derleme çalışmasında özellikle olması gerektiği belirtilen uyumun gerçekleşememesinin ardındaki nedenler araştırılmış ve bunun nasıl sağlanabileceğine odaklanılmıştır. Sorunun kökeninde ise iki disiplinin birbirini takip eder ve benzer parametreleri paylaşır olmalarına karşın iki ayrı planlama alanı biçiminde ayrı prosedürler halinde planlamayı gerçekleştirmeye çalışmaları bulunmuştur. Ancak ideal durum olan (a) aynı anda birlikte planlamanın tek plan çalışması olarak gerçekleştirilmesi pratikte fazlaca uygulanabilir bulunmamış, yine, (b) aynı anda farklı planlama eylemleri olarak gerçekleştirilmeleri ve eş güdümlü olarak birbirlerinden beslenmeleri veri alışverişini aynı anda olanaksız kıldığından, genelde (c) ulaşım planlaması ile arazi kullanım planlamasının farklı zamanlarda birbirini takip eden ayrı planlama alanları olarak ortaya çıkması kaçınılmaz hale gelmektedir. Söz konusu ardışık ayrı (c türü) planlama eylem alanlarının temel sorunu ise birbirini karşılıklı besleyen bir döngü gibi görünse de uygulamada birbirine uyumlu gittikleri yalnızca ilkesel düzeyde kalmakta, retorikten öteye geçememektedir. Pratikte geçerli olan c türündeki uyumun sözde bir iyi niyet belirtisi olarak kalmaması ve gerçek uyumlandırmanın sağlanması için iki planlama alanının birbirini aktif olarak karşılıklı kontrol etmesi şartı aranmalıdır. Bu tür bir ilişki şemasının tesisinde, bir alanın (örneğin ulaşım planlamanın) politika hedeflerinin öteki alanın tanımlı çıktılarına (performans ölçütleri) uyumluluğu ve somut değerlerin belirlenen hedef değer aralıklarında çıkması gözetilmelidir. Bunlar somut kriterlere dönüştürülerek, modelleme çalışmalarında özellikle simülasyonlarda gözlenebilir sonuçlar üzerinden başarımları kontrol edilmelidir.en_US
dc.description.abstractAlthough the theory has been that transportation planning and land use planning should be integrated, this has not been realized in practice. This review study is an investigation of the reasons behind the lack of coordination and how this might be remedied. The major reason was determined to be that representatives of both disciplines have their own plans implemented through separate procedures, even though they share similar parameters of concern. In general, the (a) ideal situation of a single, integrated plan was not found to be feasible, (b) it was not practical to create or implement plans separately yet simultaneously in a collaborative, coordinated fashion, and so (c) isolated processes for transportation planning and land use planning persist. A familiar cycle is perpetuated and integrated planning continues to be little more than an idea and a principle. Thus, there is a need for a prerequisite that the two disparate yet related planning processes control each other to ensure that steps are taken to achieve more than words and indications of good intention and provide for real integration. In such a relationship, the policy goals of one area (e.g., transport planning) would be considered alongside the defined outputs (performance criteria) of the other (e.g., land use development planning), and specific measures should be evaluated against expected values. Concrete criteria should be created and performance should be tested in modeling studies, particularly in simulations with observable results.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherTMMOB Şehir Plancıları Odasıen_US
dc.relation.ispartofPlanlamaen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleArazi kullanım - ulaşım planlaması bütünlüğünde uyum için model önerisien_US
dc.title.alternativeThe required model for land use and transportation planning integrationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.institutionauthorDuvarcı, Yavuz-
dc.departmentİzmir Institute of Technology. City and Regional Planningen_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage107en_US
dc.identifier.endpage115en_US
dc.identifier.wosWOS:000441343900003en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.doi10.14744/planlama.2018.06025-
dc.relation.doi10.14744/planlama.2018.06025en_US
dc.coverage.doi10.14744/planlama.2018.06025en_US
dc.identifier.trdizinid339791en_US
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept02.03. Department of City and Regional Planning-
Appears in Collections:City and Regional Planning / Şehir ve Bölge Planlama
TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection
WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
PLAN-06025-REVIEW-DUVARCI.pdf320.31 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

WEB OF SCIENCETM
Citations

2
checked on Mar 27, 2024

Page view(s)

14,836
checked on Mar 25, 2024

Download(s)

312
checked on Mar 25, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.