Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11147/10341
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKasalı, Altuğ-
dc.date.accessioned2021-01-24T18:34:01Z-
dc.date.available2021-01-24T18:34:01Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1305-5798-
dc.identifier.issn1309-6915-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14744/MEGARON.2019.55822-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11147/10341-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/362081-
dc.description.abstractMimarlık disiplini içinde farklı zaman dilimlerinde tekrarlanan bir tartışma konusu olarak karşımıza çıkan tip ve tipoloji kavramları makalenin ana konusunu oluşturur. Tasarım süreçlerine dair analitik bir kavram olarak tanımlanabilecek tip için çeşitli tanımlar bulunsa da, tasarımcıların tipleri nasıl araçsal hale getirip kullandığı farklılıklar gösterir. Bu makalede öncelikle tip üzerine birikmiş literatüre dair kısa bir döküm sunulacaktır. Ardından, farklı dönemlerde tipleri tasarım uygulamaları içerisinde ana eksene alan mimarların işlerinden bahsedilecektir. Kuram ve uygulama yaklaşımları üzerinden gidilerek, tipleri tasarım süreçleri içerisinde ana eksene alan bir tasarım stüdyosu pedagojisinin ana hatlarına yer verilecektir. Son olarak, tiplerin tasarım süreçlerindeki rolü üzerine kısa bir değerlendirme sunulacaktır.en_US
dc.description.abstractTypology -as an analytical concept to inform our understanding of design- has been a recurring theme in architecture. While there are several canonical sources to conceptualize the idea of type, how designers frame the term and instrumentalize it varies significantly. The paper initially provides a quick account of the trajectory of typological approaches, particularly in architecture, and provides a range of formulations offered by both theoreticians and practitioners. Then, a range of cases –involving both historic and contemporary practices- will be elaborated to demonstrate how the notion of type is manifested in the work of key designers. Building up on the diverse formulations of type in existing literature, the paper offers an instrumental conceptualization of type in the context of design studio pedagogyen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherYıldız Teknik Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMegaronen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTasarım stüdyosu-
dc.subjectMimarlık-
dc.titleTipleri yeniden düşünmek: Mimari tasarım stüdyoları İçin tip odaklı bir pedagoji önerisien_US
dc.title.alternativeRethinking types: A proposal for a pedagogy in architectural design studiosen_US
dc.typeArticleen_US
dc.institutionauthorKasalı, Altuğ-
dc.departmentİzmir Institute of Technology. Architectureen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage114en_US
dc.identifier.endpage125en_US
dc.identifier.wosWOS:000526179700009en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.14744/MEGARON.2019.55822-
dc.relation.doi10.14744/MEGARON.2019.55822en_US
dc.coverage.doi10.14744/MEGARON.2019.55822en_US
dc.identifier.trdizinid362081en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.dept02.02. Department of Architecture-
Appears in Collections:Architecture / Mimarlık
TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection
WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
a3c60635-6504-4214-8a85-14ca70b530c5.pdf557.87 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

140
checked on Apr 22, 2024

Download(s)

144
checked on Apr 22, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.