Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11147/6432
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBayulu, Hande-
dc.contributor.authorÖncer, Merve-
dc.contributor.authorAydoğdu, Canan-
dc.date.accessioned2017-10-31T13:08:44Z-
dc.date.available2017-10-31T13:08:44Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationBayulu, H., Öncer, M., and Aydoğdu, C. (2017, May 15-18). IEEE 802.11 ad-hoc ağlarda kalan sekme sayısının uyarlanması ile çok-sekmeli yol-atamalarda ulaştırılan iş çöküşünün önlenmesi. Paper presented at the 25th Signal Processing and Communications Applications Conference. doi:10.1109/SIU.2017.7960409en_US
dc.identifier.isbn9781509064946-
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.1109/SIU.2017.7960409-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11147/6432-
dc.description25th Signal Processing and Communications Applications Conference, SIU 2017; Antalya; Turkey; 15 May 2017 through 18 May 2017en_US
dc.description.abstractNesnelerin interneti (IoT) vizyonu ile gelecekte kablosuz ağların büyümesi, yoğunlaşması ve taşınan trafiğin artması beklenmektedir. Kablosuz ağlarda bugün alışkın olduğumuz tek sekmeli haberleşme yerine çok-sekmeli haberleşme de kullanılabilir. Çok-sekmeli haberleşmenin, büyük ve yoğun kablosuz ağlar için ortalama trafik yükü altında daha iyi ulaştırılan iş performansı sağladığı gösterilmiştir. Bununla birlikte, ağır trafik yükleri altında paket düşüşünün artması ile ulaştırılan iş çöküşünün yaşanması en büyük sorundur. Bu sorunun nedenlerinden biri, çok-sekmeli haberleşmede tek-sekmeli haberleşmeye kıyasla karşılaştığımız gizli terminal sorunudur. Bu çalışmada, Kalan Sekme Sayılarına (KSS) göre paketlere öncelik verilmesi ve değişen kapışma penceresi büyüklüğüne ilişkin iki yöntem önerilmiş ve ulaştırılan iş performansı araştırılmıştır. Yapılan çalışmalar sonucunda ulaştırılan iş performansının ağır trafik yükleri altında önemli ölçüde artması sağlanmıştır.en_US
dc.description.abstractWith the vision of the internet of things (IoT), it is expected that wireless networks will grow, concentrate and traffic carried will increase in the future. In wireless networks, multi-hop communication can be used instead of single-hop communication that we are accustomed today. Multi-hop communication is known to provide enhanced goodput performance for large and dense wireless networks under moderate traffic load. Nevertheless, the major problem is the goodput collapse experienced under high traffic load due to packet losses. One of the reasons of this problem in multi-hop communication is the emergence of a hidden terminal problem that we are not encountering in single-hop communication. In this study, two methods, prioritizing frames and varying contention window size according to the Residual Hop Count (RHC), are proposed and goodput performance is investigated through simulations. As a result of the studies, the goodput performance has been increased significantly under high traffic load.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.en_US
dc.relation.ispartof25th Signal Processing and Communications Applications Conference, SIU 2017en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNesnelerin internetien_US
dc.subjectUlaştırılan işen_US
dc.subjectÇok sekmeli yol-atamaen_US
dc.subjectGoodputen_US
dc.subjectInternet of thingsen_US
dc.subjectMulti-hop routingen_US
dc.titleIEEE 802.11 ad-hoc ağlarda kalan sekme sayısının uyarlanması ile çok-sekmeli yol-atamalarda ulaştırılan iş çöküşünün önlenmesien_US
dc.title.alternativePreventing goodput collapse for multi-hop routing in IEEE 802.11 based ad-hoc networks by adjusting residual hop counten_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.authoridTR56325en_US
dc.institutionauthorBayulu, Hande-
dc.institutionauthorÖncer, Merve-
dc.institutionauthorAydoğdu, Canan-
dc.departmentİzmir Institute of Technology. Electrical and Electronics Engineeringen_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85026322079en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.1109/SIU.2017.7960409-
dc.relation.doi10.1109/SIU.2017.7960409en_US
dc.coverage.doi10.1109/SIU.2017.7960409en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeConference Object-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.dept03.05. Department of Electrical and Electronics Engineering-
Appears in Collections:Electrical - Electronic Engineering / Elektrik - Elektronik Mühendisliği
Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6432.pdfConference Paper191.11 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

128
checked on Apr 22, 2024

Download(s)

172
checked on Apr 22, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.