Hizmet Kalitesi Ölçülebilir Mi?
Loading...
Date
2005
Authors
Gürdal, Gültekin
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Küreselleşme ve bilgi teknolojilerinin hızla gelişmesi hizmet sektöründe yer alan
firmaları derinden etkilemektedir. Firmalar birbirine karşı rekabet avantajı
sağlayabilmek, etkinliklerini artırabilmek için yoğun çaba göstermektedirler. Hizmet
sektörü kendi içinde sürekli gelişme gösterirken, imalat sektörü içinde de hizmet,
rekabet avantajı getiren önemli bir faktör olarak ortaya çıkmaktadır.
Hizmet kalitesinin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Bu alanda yapılan
çalışmaların da buna paralel olarak artığı görülmektedir. Artan önem, hizmet
kalitesinin etkin şekilde ölçülmesi gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. “Ölçemediğini daha
iyi hale getiremezsin” değişinden etkilenen hizmet sektörü de hizmet kalitesini daha
etkin bir şekilde ölçmeye çalışmaktadır.
Kütüphane ve enformasyon bilimi içerisinde hizmet kalitesini ölçmek için
çeşitli yaklaşımlar ortaya çıkmıştır. Bunlardan birisi de SERVQUAL’in kullanımı
merkezlidir. Servqual yapısını kullanan bu ölçek temel olarak kütüphane
hizmetlerine yönelik faktörleri içermektedir.
Bu çalışmada, hizmet kalitesinin ölçümüne yönelik olarak Parasuraman,
Zeithhalm ve Berry tarafından geliştirilen SERVQUAL hizmet kalitesi ölçüm modeli
hakkında bilgi verilmiştir. Daha sonra SERVQUAL yapısını taşıyan ve
kütüphanelere yönelik hizmet kalitesi faktör ve niteliklerini içeren ölçeğe
değinilmiştir. Uygulanan model değerlendirilmiş ve uygulayıcılara önerilerde
bulunulmuştur.
Description
Keywords
Kütüphanecilik--Ölçümleme, Ölçümleme--Hizmet kalitesi, Librarianship
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
Bulgan, U., & Gürdal, G. (2005). Hizmet kalitesi ölçülebilir mi?. ÜNAK'05: Bilgi Hizmetlerinin Organizasyonu ve Pazarlanması, İstanbul, Türkiye