Hizmet Kalitesi Ölçülebilir Mi?

dc.contributor.author Bulgan, Uğur
dc.contributor.author Gürdal, Gültekin
dc.contributor.other 07. Library
dc.contributor.other 01. Izmir Institute of Technology
dc.date.accessioned 2015-01-09T12:04:20Z
dc.date.available 2015-01-09T12:04:20Z
dc.date.issued 2005
dc.description.abstract Küreselleşme ve bilgi teknolojilerinin hızla gelişmesi hizmet sektöründe yer alan firmaları derinden etkilemektedir. Firmalar birbirine karşı rekabet avantajı sağlayabilmek, etkinliklerini artırabilmek için yoğun çaba göstermektedirler. Hizmet sektörü kendi içinde sürekli gelişme gösterirken, imalat sektörü içinde de hizmet, rekabet avantajı getiren önemli bir faktör olarak ortaya çıkmaktadır. Hizmet kalitesinin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Bu alanda yapılan çalışmaların da buna paralel olarak artığı görülmektedir. Artan önem, hizmet kalitesinin etkin şekilde ölçülmesi gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. “Ölçemediğini daha iyi hale getiremezsin” değişinden etkilenen hizmet sektörü de hizmet kalitesini daha etkin bir şekilde ölçmeye çalışmaktadır. Kütüphane ve enformasyon bilimi içerisinde hizmet kalitesini ölçmek için çeşitli yaklaşımlar ortaya çıkmıştır. Bunlardan birisi de SERVQUAL’in kullanımı merkezlidir. Servqual yapısını kullanan bu ölçek temel olarak kütüphane hizmetlerine yönelik faktörleri içermektedir. Bu çalışmada, hizmet kalitesinin ölçümüne yönelik olarak Parasuraman, Zeithhalm ve Berry tarafından geliştirilen SERVQUAL hizmet kalitesi ölçüm modeli hakkında bilgi verilmiştir. Daha sonra SERVQUAL yapısını taşıyan ve kütüphanelere yönelik hizmet kalitesi faktör ve niteliklerini içeren ölçeğe değinilmiştir. Uygulanan model değerlendirilmiş ve uygulayıcılara önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.identifier.citation Bulgan, U., & Gürdal, G. (2005). Hizmet kalitesi ölçülebilir mi?. ÜNAK'05: Bilgi Hizmetlerinin Organizasyonu ve Pazarlanması, İstanbul, Türkiye en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11147/4258
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Kütüphanecilik--Ölçümleme en_US
dc.subject Ölçümleme--Hizmet kalitesi en_US
dc.subject Librarianship en_US
dc.title Hizmet Kalitesi Ölçülebilir Mi? en_US
dc.type Conference Object en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Gürdal, Gültekin
gdc.author.institutional Gürdal, Gültekin
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::conference output
gdc.description.department İzmir Institute of Technology. Library en_US
gdc.description.publicationcategory Konferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanı en_US
relation.isAuthorOfPublication 3b4998e7-0008-413e-8495-a1f8cfbd2769
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 3b4998e7-0008-413e-8495-a1f8cfbd2769
relation.isOrgUnitOfPublication a20321dc-cfde-41d6-abbe-60026983d942
relation.isOrgUnitOfPublication 9af2b05f-28ac-4003-8abe-a4dfe192da5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a20321dc-cfde-41d6-abbe-60026983d942

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
u05-22.pdf
Size:
388.37 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Bildiri

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: