Türkiye’de Lisansüstü Eğitim Üzerine Gözlem ve Öneriler: Inter-university Modeli

dc.contributor.author Erdem, Recai
dc.contributor.other 04.05. Department of Pyhsics
dc.contributor.other 04. Faculty of Science
dc.contributor.other 01. Izmir Institute of Technology
dc.date.accessioned 2021-12-02T18:13:58Z
dc.date.available 2021-12-02T18:13:58Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Türkiye'deki henüz gelişimini tamamlamamış üniversitelerde de bilimsel ve akademik yeterlilikleri üst düzeyde öğretim üyeleri bulunabilmektedir. Fakat söz konusu üniversitelerdeki hem toplam öğretim üyesi sayısının hem de uluslararası düzeydeki öğretim üyesi oranının düşüklüğü nedeniyle bu üniversitelerdeki lisansüstü eğitiminin yeterli düzeyde olup olmadığı konusu zaman zaman tartışılabilmektedir. Öte yandan, uluslararası düzeydeki öğretim üyesi sayımızın ihtiyacımızın çok gerisinde olması nedeniyle henüz gelişimini tamamlamamış üniversitelerdeki kaliteli öğretim üyesi potansiyelini etkin bir şekilde kullanmamız gerekmektedir. Bu yazıda, üniversitelerimizdeki, özellikle de gelişme sürecindeki üniversitelerimizdeki öğretim üyesi potansiyelini lisansüstü eğitimin kalitesini artırmada etkin bir şekilde kullanmayı amaçlayan inter-university modeli tartışılmaya açılmaktadır. Bu bağlamda, bu makalede önce, ABD, Kanada, Hindistan gibi ülkelerde uygulanmakta olan çeşitli inter-university modellerine değinilmiş ve daha sonra ise Türkiye'nin ihtiyaçları ve şartlarına uygun bir inter-university modelinin ana hatları önerilmiştir. en_US
dc.description.abstract Some developing universities in Turkey may have some senior faculty members who are distinguished by their scientific and academic qualifications. However, there is an ongoing debate over the sufficiency of the level of the graduate studies in Turkey due to the low number and ratio of such distinguished faculty. As such, making an effective use of the potential of international-level qualified faculty members in Turkish universities, especially those in the developing universities, is essential since the potential of faculty with international-level qualifications in Turkey is already insufficient. This article discusses an inter-university model that aims to make the best use of the limited number of faculty members with top-level qualifications in Turkey. First, the inter-university models in some countries, such as USA, Canada, India are presented, and then the outline of an inter-university model that is compatible with the necessities and the conditions of Turkey is proposed. en_US
dc.identifier.doi 10.2399/yod.20.602813
dc.identifier.issn 2146-796X
dc.identifier.issn 2146-7978
dc.identifier.uri https://doi.org/10.2399/yod.20.602813
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11147/11728
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/447122
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Yükseköğretim Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Yükseköğretim modelleri en_US
dc.subject Lisansüstü eğitim en_US
dc.subject Inter-University kurumları en_US
dc.title Türkiye’de Lisansüstü Eğitim Üzerine Gözlem ve Öneriler: Inter-university Modeli en_US
dc.title.alternative Some Observations and Suggestions for the Graduate Education in Turkey: the Inter-University Model en_US
dc.type Other en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Erdem, Recai
gdc.author.institutional Erdem, Recai
gdc.bip.impulseclass C5
gdc.bip.influenceclass C5
gdc.bip.popularityclass C5
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type other
gdc.description.department İzmir Institute of Technology. Physics en_US
gdc.description.endpage 190 en_US
gdc.description.issue 2 en_US
gdc.description.publicationcategory Diğer en_US
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 187 en_US
gdc.description.volume 11 en_US
gdc.identifier.openalex W3198025113
gdc.identifier.trdizinid 447122
gdc.identifier.wos WOS:000692684600001
gdc.oaire.accesstype GOLD
gdc.oaire.diamondjournal false
gdc.oaire.impulse 0.0
gdc.oaire.influence 2.6657083E-9
gdc.oaire.isgreen false
gdc.oaire.popularity 1.9383495E-9
gdc.oaire.publicfunded false
gdc.openalex.fwci 0.0
gdc.openalex.normalizedpercentile 0.73
gdc.opencitations.count 0
gdc.wos.citedcount 1
relation.isAuthorOfPublication 2f5319c6-ddfb-4bf3-86f5-fc934fbe25d5
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2f5319c6-ddfb-4bf3-86f5-fc934fbe25d5
relation.isOrgUnitOfPublication 9af2b05f-28ac-4009-8abe-a4dfe192da5e
relation.isOrgUnitOfPublication 9af2b05f-28ac-4005-8abe-a4dfe193da5e
relation.isOrgUnitOfPublication 9af2b05f-28ac-4003-8abe-a4dfe192da5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 9af2b05f-28ac-4009-8abe-a4dfe192da5e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
10.2399-yod.20.602813-1957373.pdf
Size:
106.54 KB
Format:
Adobe Portable Document Format