Library / Kütüphane
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11147/19
Browse
Browsing Library / Kütüphane by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 148
- Results Per Page
- Sort Options
Article The Story of the “periodicals Button” on the Information Center Web Site(United Kingdom Serials Group, 2002-07) Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyThis article explains the purpose the “Periodicals Button” on the web site of the Information Center at a newly established university, Sabanci University was planned and launched for, and the details of its infrastructure. This work also attempts to take a new perspective on the current topic of the administration of e-journals on a worldwide scale in general, and in our country, Turkey, in particular.Article Bilgi Merkezi Web Sitesi Üzerindeki “süreli Yayınlar” Butonunun Öyküsü(Bilgi Dünyası, 2002-10-31) Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyBu makale, yeni kurulan bir üniversitenin Bilgi Merkezi web sitesinde “Süreli Yayınlar” butonunun ne amaçla planlanarak kullanıma açıldığını ve teknik alt yapısının detaylarını anlatmakta ve güncel bir konu olan E- Dergilerin yönetimine, özelde ülkemiz, genelde uluslararası düzeyde yeni bir bakış açısı getirmektedir.Conference Object Hizmet Kalitesi Ölçülebilir Mi?(Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği, 2005) Bulgan, Uğur; Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyKüreselleşme ve bilgi teknolojilerinin hızla gelişmesi hizmet sektöründe yer alan firmaları derinden etkilemektedir. Firmalar birbirine karşı rekabet avantajı sağlayabilmek, etkinliklerini artırabilmek için yoğun çaba göstermektedirler. Hizmet sektörü kendi içinde sürekli gelişme gösterirken, imalat sektörü içinde de hizmet, rekabet avantajı getiren önemli bir faktör olarak ortaya çıkmaktadır. Hizmet kalitesinin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Bu alanda yapılan çalışmaların da buna paralel olarak artığı görülmektedir. Artan önem, hizmet kalitesinin etkin şekilde ölçülmesi gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. “Ölçemediğini daha iyi hale getiremezsin” değişinden etkilenen hizmet sektörü de hizmet kalitesini daha etkin bir şekilde ölçmeye çalışmaktadır. Kütüphane ve enformasyon bilimi içerisinde hizmet kalitesini ölçmek için çeşitli yaklaşımlar ortaya çıkmıştır. Bunlardan birisi de SERVQUAL’in kullanımı merkezlidir. Servqual yapısını kullanan bu ölçek temel olarak kütüphane hizmetlerine yönelik faktörleri içermektedir. Bu çalışmada, hizmet kalitesinin ölçümüne yönelik olarak Parasuraman, Zeithhalm ve Berry tarafından geliştirilen SERVQUAL hizmet kalitesi ölçüm modeli hakkında bilgi verilmiştir. Daha sonra SERVQUAL yapısını taşıyan ve kütüphanelere yönelik hizmet kalitesi faktör ve niteliklerini içeren ölçeğe değinilmiştir. Uygulanan model değerlendirilmiş ve uygulayıcılara önerilerde bulunulmuştur.policy-report.listelement.badge İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Kütüphanesi Dış Kullanıcı Yönergesi(01. Izmir Institute of Technology, 2007) 01. Izmir Institute of TechnologyİYTE Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nın örgütlenme, yönetim ve çalışma esaslarını belirlemek amacıyla 2007 yılında yürürlüğe giren yönergedir.policy-report.listelement.badge İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Kütüphane Yönergesi(2007) 01. Izmir Institute of TechnologyİYTE Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nın örgütlenme, yönetim ve çalışma esaslarını belirlemek amacıyla 2007 yılında yürürlüğe giren yönergedir.Other Downloadable Toolbar Puts Library on Users' Desktops(Elsevier Ltd., 2007-04) Diesnis, Olivier; Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyAt the Izmir Yuksek Teknoloji Enstitusu (IYTE) or Izmir Institute of Technology in Turkey, Library Director Gültekin Gürdal recently created and launched a library toolbar featuring a journal finder, useful links and more. Right away, in one week, over 200 users downloaded the toolbar. The library website also offers RSS and a blog for library information. As Gültekin is a big fan of the Library Connect Newsletter, he happily agreed to this interview focusing on the new toolbarBook Building on Experience Learning From the Past To Plan for the Future: Documentation of New Library Buildings in Europe(Universitätsverlag Göttingen, 2008) Gürdal, Gültekin; Ligue des Bibliothèques Européennes de Recherche; Feldsien-Sudhaus, Inken; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyWe have been able to publish this new documentation of recent library buildings just in time for the 14th Seminar of the LIBER Architecture Group. It takes place in Budapest and Debrecen (Hungary) from the 8th to the 12th of April 2008. I am glad to continue the tradition of publishing these volumes which was started by Professor Elmar Mittler (State and University Library Göttingen). As the European community is developing a stronger sense of identity, more and more international libraries want to be included in our publication. Most projects are concerned with scientific university libraries, but the readers will also find an archive as well as examples of public libraries in Amsterdam and Antwerp. Libraries today are not just a place to house information resources (and multimedia) but are also places for learning and communication. These functions also affect the design of the space. Therefore you will also find examples of “Learning Resource Centers” which support students in their learning.Book Part Open Access in Southern European Countries(FECYT, 2010) Abad, Francisca; André, Francis; Badolato, Anne-Marie; Barthet, Emilie; Cassella, Maria; Creppy, Rachel; Gargiulo, Paola; Georgiou, Panos; Gürdal, Gültekin; Lutz, Jean-François; Melero, Remedios; Moral, Aynur; Naud, Mariette; Nomine, Jean-François; Papadatou, Fiori; Rodrigues, Eloy; Rodríguez-Gairín, Josep-Manuel; Saraiva, Ricardo; Termens, Miquel; Türkfidanı, Ata; Weil-Miko, Christine; Anglada, Lluís; Abadal, Ernest; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyThe Spanish Foundation for Science and Technology (FECYT) is a public foundation under the Spanish Ministry of Science and Innovation whose mission is to strengthen the value chain of knowledge by fostering science and innovation and trying to integrate them and bring them closer to society, in response to the needs and expectations of the Spanish science, technology and enterprise system. The Foundation’s goal is to be recognized by Spanish society as a key reference in the dissemination, information and measurement of science and innovation. It also wishes to contribute to the development of a knowledge-based economy. One of the main challenges of the Foundation is to lead the integration and rationalization of scientific information and science, technology and innovation metrics, described as the “integrate and measure vector” in its 2010- 2012 strategic plan. FECYT already has considerable experience in managing national scientific information. It is the national licensee of the Thomson Reuters Web of Knowledge accessed by the Spanish scientific community. It is also firmly committed to establishing itself as the Spanish hub in favour of the open access (OA) movement (for free access to scientific information available on the Internet), in combination with supporting the traditional markets of scientific information. In 2010 FECYT organized the 5th International Conference on Open Repositories in Madrid, with the aim of positioning Spain in the debate on emerging trends in the management of scientific information. The authorities are opening the door to the open access movement, under the belief that publicly funded research should be freely available. Among other initiatives, the 2010 Spanish Bill on Science, Technology and Innovation urges researchers to deposit their research papers produced with public funding in institutional repositories.Conference Object Elektronik Kaynakların Stratejik Analizi(2010-09-22) Gürdal, Gültekin; Uğur, Handan; Çelebi, Mustafa K.; Güneş, Güssün; Akbayrak, Emre H.; Holt, İlkay; Çuhadar, Sami; Keten, Burcu; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologySayısı hızla artan ve farklı formatlarda karşımıza çıkmaya başlayan elektronik kaynakların değerlendirilmesinde göz önünde bulundurulan ölçütler de kaynak sayısına paralel olarak artmakta ve çeşitlenmektedir. Bu durum karar verme sürecinde daha dikkatli ve planlı çalışmayı ve belirli bir strateji doğrultusunda hareket etmeyi gerekli kılmaktadır. Değerlendirme sürecinde bilgi uzmanlarına yardımcı olan bazı temel göstergeler (kurumun hizmet verdiği alan, kullanıcı kitlesinin ihtiyaç ve beklentileri, kullanım istatistikleri, vb.) ve süreci hızlandıran elektronik kaynak yönetim araçları bulunmaktadır. Ancak, ne temel göstergeler ne de çoğu ücret karşılığında yararlanabildiğimiz yönetim araçları tek başına doğru ve tatminkâr değerlendirme yapılması için yeterlidir. Elde edilen tüm verilerin dikkatli bir biçimde bir araya getirilmesi, sentezlenmesi ve yorumlanması gerekmektedir. Bununla birlikte, değerlendirme sürecinde birden fazla kişinin yer alması, ürünün farklı boyutları ile ele alınması (fiyat teklifi, içerik analizi, lisans anlaşması, vb.) ve karar aşamasında elektronik kaynağın tüm boyutları ile tekrar değerlendirilmesi önemlidir. Tüm bunların bir strateji olmadan yapılmaya çalışılması iş yükünü artırmanın yanı sıra karar verme sürecini yavaşlatmakta ve alınan kararın güvenilirliğini de olumsuz etkilemektedir. Alınan sağlıksız kararın olumsuz etkileri yalnızca bağlı bulunduğumuz kurumun mali kaynaklarının yanlış kullanımıyla sınırlı olmamaktadır. Her sağlıksız karar, bizi bilgi gereksinimini karşılayamamış, beklenti içinde ve tatminsiz kullanıcı kitlesiyle karşı karşıya bırakmaktadır.Conference Object Türkiye’de Üniversite Kütüphaneleri: Mevcut Durum ve Gelecek(Yükseköğretim Kurulu, 2012) Çuhadar, Sami; Gürdal, Gültekin; Çelik, Sönmez; Kahvecioğlu, Kerem; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyÜniversite Kütüphaneleri; üniversitenin amaç ve işlevlerine paralel olarak üniversitede yapılan öğretimi, araştırmayı, akademik çalışmaları doğrudan destekleyen, sürekli yeni bilgi kaynakları ile gelişen ve bilimin son verilerini kullanıma sunan kurumlardır. Ayrıca üniversite kütüphaneleri, ders programlarının içeriğinin oluşturulmasında, öğrenci ve araştırmacıların basılı ve elektronik ortamda bulunan bilgi kaynaklarını etkin biçimde arama-erişim-kullanım-değerlendirme becerilerinin kazandırılmasında önemli katkılar sağlamaktadır. Bu bağlamda, üniversite kütüphanelerinin amaç ve hedeflerini gerçekleştirebilmesi için bina, bütçe, personel, koleksiyon gibi temel unsurların yeterli düzeyde olması gerekmektedir. Bu çalışmada, üniversite kütüphanelerinin temel unsurları ve Türkiye’deki mevcut durum incelenerek, konu ile ilgili temel sorunlar irdelenmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur.Book Implementing Open Access Mandates in Europe: Openaire Study on the Development of Open Access Repository Communities in Europe(Universitätsverlag Göttingen, 2012) Schmidt, Birgit; Kuchma, Iryna; 01. Izmir Institute of TechnologyThe Openaire project supports the implementation of Europe’s open access policies as outlined in the European Research Council’s Guidelines for Open Access and the European Commission’s Seventh Framework Programme (FP7) Open Access Pilot. This work highlights existing open access policies in Europe and provides an overview of publishers’ self-archiving policies. It also highlights the strategies needed to implement these policies. It provides a unique overview of national awareness of open access in 32 European countries involving all eu member states and in addition, Norway, Iceland, Croatia, Switzerland and Turkey. Moreover, it describes funder and institutional open access mandates in Europe and national strategies to introduce and implement them. An overview is provided of the repository infrastructure currently in place in European countries, including institutional and disciplinary repositories, national repository networks and national open access information portals and support networks. There are robust regional and national networks of open access advocates representing libraries and some research discipline communities. More than half of the European countries covered in this work have already established national repository infrastructures. In some of these countries, the FP7 Open Access Pilot was the catalyst for discussions about funders’ open access policies and the development of national research infrastructures (e.g. in Bulgaria, Estonia and Slovenia).Article Citation - WoS: 2Citation - Scopus: 9New Electronic Resources Management System for the Ankos Consortium(Elsevier Ltd., 2012) Çuhadar, Sami; Tuğlu, Ayhan; Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyThe Anatolian University Libraries Consortium (ANKOS), which was originally established to coordinate university libraries' electronic serials purchases, today plays an active role in selecting, providing access to, managing and evaluating electronic information resources in Turkey. A substantial volume of subscriptions and purchases of e-journal, e-book and e-reference resources is conducted through ANKOS. In order to measure the usage rate of these resources, to conduct cost analyses and to use the findings in strategic planning cycles of both the institutions and the consortium, a New Electronic Resources Management System (ERM) has been developed by ANKOS. In this study, the authors explain how the new system was developed, its technical features, data entry and collection, the system's contribution to the collection of institution and usage statistics, and its impact on strategic planning. Available statistical facts are also provided to illustrate the development and the impact of the new ERM system.diğer.listelement.badge Araştırma Kurumları için Openaıre Kılavuzu(2012) Kutlutürk, Levent; Gürdal, Gültekin; Çelik, Sönmez; Türkfidanı, Ata; Bulut, Burcu; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyBu metin, Araştırma Kurumlarına yardımcı olmak için 13.04.2011 tarihinde yayımlanan OpenAIRE Kılavuzu'nun çevirisidir. Çeviri, ANKOS Açık Erişim ve Kurumsal Arşivler Grubu üyeleri ve ÎYTE Kütüphanesi tarafından yürütülen OpenAIREplus Projesi, Türkiye Yardım Masası destek ekibinin işbirliği ile yapılmıştır.OpenAIRE Projesi, bir Avrupa Yardım Masası Sistemi aracılığıyla araştırmacılara Avrupa Komisyonu Yedinci Çerçeve Programıyla uyumlu bir destek sağlamayı; araştırmacıları, bu çerçeve program kapsamında fon desteği alan çalışmalarına ait çıktılarını OpenAIRE Portalı 'na dahil bir kurumsal veya konusal arşivde yayımlamaları için desteklemeyi hedeflemektedir. OpenAIRE Projesinin devamı niteliğinde olacajc birproje olan OpenAIREplus 'ın temel amacı ise, hakemli bilimsel yayınlara ve ilişkili veri setlerine sağlam çapraz bağlantılar sağlamaktır.Conference Object Kurumsal Arşiv Kavramı ve Openaıreplus Projesi(2012) Gürdal, Gültekin; Türkfidanı, Ata; Keten, Burcu; Holt, İlkay; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyBilimsel bilgiye erişimin maliyetindeki artış, maddi sınırlamaları gündeme getirmiş, araştırma çıktılarının ilgili bilim insanlarına ulaşmasında sorunlar yaşanmaya başlanmıştır. Bu durum, bilimsel araştırmaları destekleyen/fon sağlayan ve araştırma yürüten kurum/kuruluşları harekete geçirmiştir. Günümüzde, kamu kaynaklarıyla desteklenen araştırmalardan üretilen bilimsel yayınların ücretsiz olarak herkesin erişimine açılması, açık erişim olarak yayımlanması, yoğun bir biçimde tartışılmaktadır. Avrupa Birliği (AB) de 7. Çerçeve Programı kapsamında, kamu kaynakları ile yaratılan projelerden elde edilen çıktıların kamu yararına geri sunulmasını hedeflenmektedir. Türkiye’de de araştırma kurumları bazında aktif ortaklıklar kurulmaya başlanmıştır. Bu bağlamda, bildiride AB Projeleri’nin çıktılarına ait makale, rapor ve veri setlerinin kamu ile açık erişim yoluyla paylaşılacağı bir platform olarak kurulan ve desteklenen, Türkiye’deki yürütücülüğü İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Kütüphanesi tarafından sürdürülen OpenAIREplus Projesi’nin yansımaları konusunda bilgi sunulmaya çalışılacaktır.Article Araştırma Kurumları için Openaıre Kılavuzu(Türk Kütüphaneciliği, 2012) Gürdal, Gültekin; Türkfidanı, Ata; Kutlutürk, Levent; Çelik, Sönmez; Keten, Burcu; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyThis text is transcript of OpenAIREGuide which is prepared in order to help research institutions was released on 13.04.2011 and translated with the cooperation of ANKOS Open Access and Institutional Repositories Grup members and OpenAIREplus project team of Turkey which is coordinated from Izmir Institute of Technology Library. OpenAIREProject aims to support researchers in complying with the European Commission Seventh Framework Programme Open Access Pilot through European Help desk System; support researchers in depositing their research publications in an institutional or disciplinary repository; build up an OpenAIRE portalande-infrastructure for repository networks.The project will work in tadem with OpanAIREplus Project which has the principal goal of creating robust, participatory service for the cross-linking of peer-reviewed scientific publications and associated datasets.Conference Object Türkiye'de Açık Erişim ve Openaıreplus Projesi(ANKOS, 2012-04-26) Gürdal, Gültekin; Çelik, Sönmez; Kutlutürk, Levent; Türkfidanı, Ata; Keten, Burcu; Moral, Aynur; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyAçık Erişim, 2001 Budapeşte Açık Erişim İnisiyatifi’nde bilimsel literatürün internet aracıyla finansal, yasal ve teknik bariyerler olmaksızın; erişilebilir, okunabilir, kaydedilebilir, kopyalanabilir, yazdırılabilir, taranabilir, tam metne bağlantı verilebilir, yazılıma veri olarak aktarılabilir ve her türlü yasal amaç için kullanılabilir biçimde kamuya ücretsiz açık olması biçiminde tanımlanmıştır. Kurumsal Arşiv Bir kurumda görev yapan bireylere ait hakemli dergi makaleleri, konferans bildirileri, tezler ve öğretim materyalleri gibi entelektüel çıktıların, kurumun sunucusunda saklandığı dijital koleksiyondur. Kurumsal arşivler bu materyale ücretsiz erişim sağlarken saklama ve koruma işlevlerini de yerine getirir.Presentation 3. Kuşak Üniversiteler, Kütüphaneleri ve Kütüphanecileri(Özyeğin Üniversitesi, 2012-05-08) Gürdal, Gültekin; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyArtık hem bilgiyi üreten hem de ürettiği bilgiyi ticarileştirebilen, ondan değer üretebilen üniversiteler lider üniversiteler olarak ön plana çıkmaktadırlar. Küreselleşmenin üniversitelerin dışında olması beklenemezdi ve gelip kapılarına dayandı. Artık üniversiteler arasında üç aşamalı küresel bir rekabet başladı: en iyi öğrenciler için rekabet, en iyi akademisyenler için rekabet, en iyi araştırma sözleşmeleri için rekabet. Bilgiden değer üretmek ve açık inovasyon çok önemli bir hal aldı. Bu yeni kuşak üniversitelerin kütüphanelerinin de kendini yenilemesi ve bu kuşağın ihtiyaçlarını karşılayabilmek için yeni hizmetler üretmesi, yeni niteliklere sahip bilgi profesyonellerine sahip olması kaçınılmazdır. Artık teknoloji kullanımını üst seviyede bilen, elektronik kaynakların seçim sürecinden lisanslamasına kadar olan süreçleri takip edebilen, özellikle yüksek lisans/doktora seviyesindeki araştırmacıların kariyerlerinin başarılı bir şekilde gelişmesine yardımcı olabilen, yeni yayıncılık ve akademik araştırmalar ekosistemine hakim bilgi profesyonelleri gerekmektedir. Bu sunumda yeni kuşak üniversiteler hakkında bilgi verilecek, ayrıca bu yeni kuşak üniversitelerin kütüphaneleri ve bu kütüphanelerde çalışacak bilgi profesyonelleri konusuna bir giriş yapılacaktır. Sunumun devamında katılımcıların görüşleri alınarak ülkemiz özelinde neler yapılabileceği konusu irdelenecektir.Presentation Dspace Kurumsal Arşiv Sisteminin Kurulması ve Uygulanması(ANKOS, 2012-11-09) Buğan, Onur; Gürdal, Gültekin; Çelik, Sönmez; Keten, Burcu; Kutlutürk, Levent; Türkfidanı, Ata; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyAçık Erişim: Bilimsel literatürün İnternet aracıyla finansal, yasal ve teknik bariyerler olmaksızın, erişilebilir, okunabilir, kaydedilebilir, kopyalanabilir, yazdırılabilir, taranabilir, dizinlenebilir, tam metne bağlantı verilebilir, yazılıma veri olarak aktarılabilir ve her türlü yasal amaç için kullanılabilir biçimde kamuya ücretsiz açık olmasıdır. Kurumsal Arşiv: Akademik bir kurumun kurumsal arşiv sistemidir. Yani, bağlı olduğu kurumun entelektüel birikimini uygun ortamlarda bir araya toplayan, saklayan, koruyan, dizinleyen, yayınlayan ve engelsiz erişimini sağlayan hizmetler bütünüdür. Kurumsal Arşivin Amacı: Bağlı olduğu kurumun entelektüel birikimini bir araya toplayarak kurumsal bir arşiv oluşturmayı ve uluslararası standartlarda Açık Erişime sunmayı amaçlar. Diğer bir ifadeyle, bilginin yayılmasını kısıtlayan engellerin ortadan kaldırılması, bilgi teknolojisinin imkanlarından yararlanarak yeni bir sistem oluşturulması, kurumun ve çalışanlarının tanınırlığının sağlanması ve dolayısıyla saygınlığının artırılmasıdır.Conference Object Etkili Makale ve Bildiri Hazırlama Teknikleri(TMMOB Makina Mühendisleri Odası, 2013) Gürdal, Gültekin; Çelik, Sönmez; 07. Library; 01. Izmir Institute of TechnologyMakale, herhangi bir konuda bilgi, düşünce, görüş veya araştırma sonuçlarını delilleriyle birlikte açıklayıcı ve yorumlayıcı nitelikte ortaya koyan, okuyucuya bilgi vermeyi amaçlayan yazıdır. Bildiri ise, alanında uzman kişilerin bilimsel bir konuyu ele alan ve konuyla ilgili bir toplantıda sunulup, tartışılan yazı ya da tebliğ demektir. "Etkili Makale ve Bildiri Hazırlama Teknikleri" adlı etkinlik çerçevesinde makale ve bildiri hazırlamak için yapılması gereken ön hazırlık, çalışma sırasında dikkat edilmesi gereken hususlar, yazım öncesi ve sonrasındaki süreçler irdelenecektirConference Object Güvenilir Açık Erişim Kaynakları ve Yararlanma Yolları(ULAKBİM, 2013) Gürdal, Gültekin; Bulut, Burcu; Can, Gönül Kafalı; 07. Library; 01. Izmir Institute of Technology21-22 Ekim 2013 tarihlerinde İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü'nde gerçekleştirilen "2. Ulusal Açık Erişim Çalıştayı"nda gerçekleştirilen sunumdur.